Network-engineer-migration

مهندس شبکه در استرالیا

کار یک مهندس شبکه در استرالیا در برگیرنده‌ی طراحی و پیاده‌سازی شبکه‌های رایانه‌ای کارفرمایان است ، و به جای دستمزد ساعتی، حقوق دریافت می‌کنند. یک مهندس شبکه در استرالیا به طور کلی برای برطرف کردن مشکلات مربوط به شبکه‌ی فراگیر شرکت‌شان در دفاتر کارشان فعالیت می‌کند، و باید از امنیت سیستم‌های‌شان و به‌روز بودن نرم‌افزار فایروال اطمینان حاصل کند. مهندسان شبکه در استرالیا باید از انواع فناوری‌های شبکه، مانند مسیریابی، تونل‌زنیِ رمزنگاری، فایروال‌ها و موارد دیگر آگاه باشند. 

مدرک تحصیلی مورد نیاز برای استخدام مهندس شبکه در استرالیا

شما برای استخدام شدن در استرالیا از طریق رشته مهندسی شبکه نیاز به مدرک لیسانس فناوری اطلاعات ، علوم رایانه  و یا حوزه‌ای مربوط به آنها می‌باشد، اما برخی شرکت‌ها ممکن است داوطلبانی را بپذیرند که به جای مدرک، از پیشینه‌ی تجربی قابل‌ توجهی برخوردار باشند یعنی بتوانند اثبات کنند که در زمینه مهندسی شبکه سابقه کاری دارند .

همچنین مهندسان شبکه در استرالیا باید در برنامه‌های مایکروسافت (ورد، اکسل، پاورپوینت و اوت‌لوک) خبره باشند و بتوانند مشکلات گوناگون شبکه و سیستم‌های رایانه‌ای را برطرف کنند. مهندس شبکه در استرالیا باید از بهینه و کارا بودن شبکه‌های رایانه‌ای کارفرمایان‌شان که احتمالا شامل دفتر مرکزی و دفاتر منطقه‌ای نیز هست، اطمینان یابند. مهارت‌های ارتباطیِ گفتاری و نوشتاری و توانایی خوب کار کردن به صورت گروهی در این شغل مهم هستند. آنها باید بتوانند با تلفن یا رو در رو با کاربران گوناگون شبکه، به وضوح درباره موارد مربوط به شبکه رایانه‌ای شرکت‌هایشان صحبت کنند.

آنها همچنین سابقه مشکلات شبکه و راه‌حل‌های آنها را با استفاده از پایگاه‌های داده یا نرم‌افزارهای مشابه ثبت می‌کنند و گزارش‌هایی برای ارائه به مدیران یا مسئولان تهیه می‌کنند. آنها همیشه باید نسبت به فناوری که در بازار، مدام در حال تغییر است به‌ روز باشند و با شرکت در کلاس‌های دانشگاه، کارگاه‌ها، کنفرانس‌ها و غیره، پیوسته در حال آموختن مهارت‌های تازه باشند. یک مهندس شبکه در استرالیا باید به خواندن نشریات حرفه‌ای مربوط به حوزه کاری‌ خود علاقه مند باشد ، و ممکن است از برخی از آنها خواسته شود مهندسان تازه‌کار شبکه را آموزش دهند و راهنمایی کنند. همچنین گاهی ممکن است لازم باشد به دفاتر فروشندگان و مشتریان بروند.

میانگین حقوق مهندس شبکه در استرالیا

افراد بسیاری هستند که قصد مهاجرت به استرالیا از طریق مهندس شبکه را دارند از این رو سوالی که همیشه برای آن پیش می آید این است که حقوق مهندس شبکه در استرالیا چقدر است . تیم پیشتاز مایگریشن پس از تحقیق در این زمینه میزان حقوق دریافتی مهندس شبکه در استرالیا که در شرکت های( Optus،Data#3 ، Amazon.com Inc ، Vodafone Huthison Australi ، Telstra Corporation Ltd) که مشغول به کار می باشند را استخراج کرده و در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار داده است.  

بیشتر پاسخ دهندگان در رابطه با عنوان شغلی مهندس شبکه از شرکت‌های Optus ، Telstra Corporation Ltd و Vodafone Huthison Australia هستند. بالاترین حقوق گزارش‌شده در شرکت Amazon.com Inc است که میانگین پرداختی آن، 150000 دلار استرالیا است. شرکت دیگری که حقوق بالایی برای این شغل می‌پردازد Telstra Corporation Ltd است که درآمد مهندس شبکه در آن، 99990 دلار استرالیا است. شرکت Vodafone Huthison Australia کم‌ترین مقدار حقوق را، یعنی حدود 70031 دلار استرالیا می‌پردازد. پرداختی شرکت Optus هم با 77612 دلار استرالیا در بخش پایین فهرست قرار دارد.

شرکت Optus در استرالیا معادل 78000 دلار استرالیا

شرکت Telstra Corporation Ltd در استرالیا معادل 1000000 دلار استرالیا

شرکت Vodafone Huthison Australia در استرالیا معادل 700000 دلار استرالیا

شرکت Data#3 در استرالیا معادل 90000 دلار استرالیا

شرکت Amazon.com Inc در استرالیا معادل 150000 دلار استرالیا

بررسی میزان سابقه کار برای دریافت اسسمنت مثبت برای مهندسی شبکه

توجه داشته باشید ارزیابی مدارک شما در رشته شبکه در سازمان ACS استرالیا انجام می شود. اگر شما لیسانس IT دارید و واحدهای شبکه های کامپیوتری و مرتبط با شبکه های کامپیوتری زیادی گذرانده اید، میزان 2 سال از سابقه کار شما کسر می شود پس ممکن است تنها به دو سال سابقه کار نیاز داشته باشید.

اما معمولاً باید روی چهار سال حساب کرده و اقدام کنید. اگر مدرک تحصیلی تان مرتبط نباشد، ۴ سال از سابقه کار شما کسر می شود؛ این شرایط برای افرادی است که حداقل لیسانس مرتبط و معادل لیسانس استرالیا را داشته باشند یعنی ، دانشگاهی که از آن فارغ التحصیل شده اید، در رتبه بندی دانشگاهها، جزو دانشگاههای section1 بوده و مدرکتان معادل لیسانس استرالیا باشد. اگر مدرک تحصیلی شما، معادل لیسانس استرالیا نیست و مثلا معادل فوق دیپلم استرالیا ارزیابی شود، زمان ها و میزان سابقه کاری دو تا چهار سال که برای دارندگان مدرک معادل لیسانس استرالیا در نظر گرفته شده بود، برای شما به پنج و شش سال افزایش خواهد یافت. ا

فرادی که می‌خواهد از مسیر RPL اقدام نماید، دو دسته اند؛ دسته ی اول گروهی هستند که مدرک تحصیلی مرتبط با IT دارند ولی، اخیرا فارغ التحصیل شده است و سابقه کار زیادی از گذشته دارند که می‌خواهد از آن استفاده کنند؛ از این افراد هشت سال سابقه کار کم می شود. گروه دوم افرادی هستند که اصلا مدرک تحصیلی مرتبط ندارند که از این افراد هم هشت سال سابقه کار کسر خواهد شد. اگر دارای مدرک تحصیلی آکادمیک هستید ولی مدرکتان مرتبط با IT نیست، شش سال سابقه کار از شما کسر خواهد شد؛ اما حتما باید گزارش RPL را آماده و ثبت نمایید؛

 
 

امتیاز مورد نظر برای مهندسی شبکه و امنیت شبکه

اگر قصد مهاجرت به استرالیا از طریق مهندسی شبکه (Net work engineer ) را دارید در حال حاضر باید 70 امتیاز داشته باشید.اما، یک صف انتظار دو تا سه ماهه پیش رو خواهید داشت. اگر ۷۵ امتیاز دارید، بدون معطلی می توانید دعوتنامه دریافت کنید. در صورتیکه دارای امتیاز ۷۰ هستید و در رشته امنیت شبکه فعالیت می کنید، صف انتظار کوتاه‌تری پیش رو خواهید داشت و شرایط بهتری برای شما ایجاد خواهد شد. اگر بین این دو رشته فعالیت و کار شما بین رشته‌ای است، سعی کنید که همه سابقه ی کار شما، سمت امنیت شبکه باشد زیرا، در حال حاضر، از رشته هایی محسوب می‌شود که شرایط بهتری دارد؛ اما، این نکته را در نظر داشته باشید که حتما باید ثابت کنید که بیشتر از پنجاه درصد وقت خود را در این رشته فعالیت کرده‌اید.

 
 
 
 
 
 
 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 7 =

اسکرول به بالا